Hopp till huvudinnehållet
Kitchn logo

Kategorier

Varumärken

Artikler

Din varukorg
Leverans
Click & Collect: {{clickCollectStoreName}}
Som klubbmedlem sparar du totalt {{clubMemberSavings}} på detta köp.
eller bli klubbmedlem för att få din rabatt.
Bli klubbmedlem för att få din rabatt.
{{remainingToFreeFreight}} kvar till fri frakt.
Fri frakt på detta köp.

Totalsumma: {{cartItemsSum}}

Du sparar {{totalDiscount}} totalt

Gå till kassan

Din varukorg är tom!

Försäljnings- och leveransvillkor

Försäljnings- och leveransvillkor
 
Försäljnings- och leveransvillkoren gäller för all försäljning av produkter och tjänster från www.kitchnsverige.se till konsumenter. Försäljningsvillkoren utgör tillsammans med din beställning, bekräftat genom en orderbekräftelse, det samlade grundlaget för det avtal som gäller för köpet. Konsumentköp är bland annat reglerat i konsumentköplagen, ångerrättslagen, marknadsföringslagen, personupplysningslagen, e-handelslagen och kreditköpslagen. 
  
Om dessa försäljningsvillkor kräver skriftligt underlag, är dessa villkor uppfyllda vid användning av e-post.
 
1. Parter
 
Säljare är: Kitchen Butiksdrift Sverige AB (org.nr: 559013-0711), avd. Nätbutik, c/o Cervera AB. Box 24010, S-104 50 Stockholm Sverige och namnges fortsättningsvis som "vi" och "oss". Köparen är: den person som är angiven som köpare i beställningen, och blir fortsättningsvis nämnt som "du", "dig", "din", eller "ditt".
 
2. Beställnings- och avtalsprocess
 
Din beställning är bindande när beställningen har blivit registrerad i vårt system. Vi är bundna av din beställning, om den inte avviker ifrån det som erbjuds ifrån oss i vår nätbutik, vår marknadsföring eller på något annat sätt. Du har fortsatt rätt att avsäga dig ditt köp i förhållande till ångerrättslagen. När vi tar emot din beställning, vill vi bekräfta din order och automatiskt sända dig en orderbekräftelse. Läs noggrant igenom orderbekräftelsen när du mottar den och undersök om orderbekräftelsen stämmer överens med din beställning. 
 
3. Upplysningar som uppgetts i nätbutiken
 
Vi strävar efter att ge våra kunder så korrekt information om våra produkter som möjligt. Vi tar dock förbehåll för att skriv-/ tryckfel kan förekomma, vilket kan innebära att vi inte kan leverera enligt den informationen som uppgetts i vår nätbutik eller i vår marknadsföring.

Vi förbehåller oss också rätten att kunna annullera din order eller delar utav den, om produkten skulle vara utsåld. Om produkten/produkter skulle vara utsåld så vill du få besked om detta, samt eventuellt information om vad vi kan erbjuda istället. Du får då möjligheten av att acceptera vårt nya erbjudande, eller eventuellt annullera din beställning.
 
4. Priser
 
Alla priser är inkluderade moms och eventuella miljöavgifter. Den totala kostnaden för köpet vill visas före du fullför din beställning och vill då inkludera alla utgifter associerat till din beställning, utgifter som porto, förpackning m.m.
 
Priserna är i ständig förändring och vi tar därför förbehåll för prisändringar, som en följd av förändring av priserna hos våra leverantörer.
 
5. Betalning

Vid utebliven betalning, efter en utsänd betalningspåminnelse, kommer kravet att bli sänt vidare till inkasso.
 
6. Leveranser och förseningar
 
Standard sändningstid är 1- 4 arbetsdagar efter att varorna är sänts ifrån vårt lager. Vi jobbar kontinuerligt för att dina produkter skickas så snabbt som möjligt. Dock kan förseningar uppstå vid kampanjperioder och vi hoppas att du som kund har överseende med detta. Leverering av varorna sker på det sätt, till den plats och till den tidpunkt som uppgetts på orderbekräftelsen. Vi har ansvar för produkterna tills det att du mottagit dem, det vill säga att när du har dem i din ägo. Om levereringen av produkterna blir försenad, kommer vi ge dig information så fort som möjligt, tillsammans med information om och eventuellt när leverering kan ske, eller om produkten/produkterna är utsålda. Beroende på vilken typ av produkt, samt på hur länge förseningen är, kan du efter omständigheterna hålla inne betalningen eller häva köpet.
 
7. Undersökning av produkterna 
 
Efter att du mottagit produkterna, bör du, så snart som möjligt, undersöka om leveransen överensstämmer med orderbekräftelsen, om produkterna har blivit skadade under transporten, eller om produkterna har några andra fel eller brister.
 
8. Dina rättigheter vid fel och brister. (Reklamation)
 
Om produkten/produkterna har fel eller brister kan du efter omständigheterna kräva att eventuella delar blir utbytt, ny leverans, prisavdrag eller hävning av köpet.
 
9. Garanti
 
Våra garantier innebär inga begränsningar i reklamationsfristen för varor enligt konsumentköplagen.
 
10. Ångerrätt
 
Ångerrätten ger dig rätt till att ångra ditt köp. Ångerrätten förutsätter att du innan 14 dagar efter att du mottagit leveransen ger oss besked om detta (ångerfrist). 
 
För att ångerrätten skall gälla, måste produkten skickas tillbaka till oss i levererad mängd samt i det tillstånd som du mottog den i. Alla produkter skall levereras till oss inom rimlig tid. Vi erbjuder fri frakt för våra klubbmedlemmar. Är du inte klubbmedlem debiteras du 49:- för returen. Returen måste skickas till oss med Bring.
 
Vi är förpliktade att betala tillbaka det du har betalt vid din beställning, inkluderat porto för transporten till dig, expeditionsavgifter, tullavgifter, indrivningskostnader, etc.

Återbetalning skall ske inom 14 dagar efter att vi mottagit produkten ifrån dig, en avi ifrån posten eller att produkten är tillgänglig för oss. Om möjligt så skall produkten sändas tillbaka till oss sin originalförpackning. 

11. Ej uthämtade paket 

Vid ej uthämtade paket debiteras kunden en avgift på 250 kr för att täcka våra kostnader i samband med packning, frakt och administration.

12. Personupplysningar
 
I utgångspunkt så behandlar vi bara personupplysningar som du uppger till oss, och som är nödvändiga för att vi skall kunna genomföra våra förpliktelser som vi har för dig. Vid dem tillfällen som vi behandlar personupplysningar till andra föremål, till exempel för att sända information om erbjudanden etc., görs det bara när du har gett medgivande till det. Före du ger medgivande skall du fått information om vad upplysningarna skall användas till och av vem. 
 
13. Tvister 
 
Bägge parter skall sörja för att försöka lösa eventuella tvister på bästa möjliga sätt. Om man inte blir eniga, kan du ta ärendet vidare till konsumentverket. Alla tvister skall lösas enligt svensk lag.

Välj butik
Hitta din närmaste butik

Ursäkta, geolokalisering är inte tillgänglig.

Det går inte att kombinera en Click & Collect-beställning från olika butiker. Töm varukorgen och börja om på nytt om du vill byta butik.